Dieta sin gluten y sin lactosa/ Dieta bezglutenowa i bezmleczna

Dzisiaj kochani postanowiłam napisać o problemie, z którym borykałam się od kilku lat. Myślę, że wielu z was może pomóc, jeśli również borykacie się z nietolerancją glutenu i laktozy. Świetnie sprawdza się dla osób, które chcą schudnąć. A jeśli nie, to znajdziecie kilka informacji o zdrowym odżywianiu.

Hoy decidí escribir sobre el problema con el que he estado luchando durante varios años de mi vida. Sé que muchos de ustedes se sentirán identificados con los síntomas de esta lucha contra el gluten y la intolerancia a la lactosa, la información que les daré ayuda a bajar de peso pero lo más importante es que tiene que ver con alimentación saludable

Od dłuższego czasu mam duże problemy z moim samopoczuciem, a dokładnie z brzuchem. Od dobrych kilku lat chodziłam po lekarzach i nikt nie potrafił mi pomóc. Codziennie czułam się bardzo źle. Bolał mnie brzuch, czułam się, jak ogromny balon. Zawsze przeszkadzało mi to w robieniu rzeczy, które kocham, podróżowaniu, spotkaniu się ze znajomymi, czy nawet pójściu do restauracji… Lekarze przepisywali  mi tylko leki w ciemno, które i tak nic nie pomagały. W końcu jeden z nich w Meksyku zaczął szybko działać, zlecił mi wiele badań i dał mi dietę, którą miałam przestrzegać przez 3 miesiące bezglutenową i bezlaktozową.

Les tengo que contar que en los últimos años he tenido muchos problemas con mi estómago, con visitas permanentes a diferentes médicos durante años y hasta ahora nadie me había podido ayudar. Todos los días me sentía mal, me dolía el estómago y me sentía como un enorme globo. Siempre tenía problemas con poder hacer las cosas que me gustan (viajar, reunirme con amigos o incluso ir a un restaurante). Los médicos solo me recetaban medicamentos que nunca me ayudaban. Al final, un médico en México empezó a descubrir cuál era mi problema y me dio una dieta que tuve que seguir estrictamente durante tres meses, sin gluten y sin lactosa.

Szczerze pomyślałam tylko, że znowu nic z tego nie będzie… Byłam pewna, że to nie jedzenie… Wcześniej próbowałam wielu diet i nie widziałam różnicy. No, ale powiedziałam sobie ok, tym razem będę przestrzegać dietę dokładnie taką, jaką jest. Tego samego dnia od razu pojechałam zrobić zakupy na cały tydzień, bo to, co miałam w lodówce, to mogłam tylko pomarzyć. 

Honestamente pensé que el doctor estaba mal yo estaba segura que no era la comida lo que me estaba afectando. Había probado muchas dietas y no veía la diferencia. Esta vez tenía tanta desesperación que me prometí seguir la dieta tal y como era. El día que el médico me dio mi diagnóstico fui de compras para prepararme para unos meses difíciles porque a mí me encanta comer de todo y ahora casi todo estaba prohibido.

Jaka jest moja dieta?

Każdy ranek zaczynam od smoothie z warzyw, owoców i nasion. Podam wam przepis na mój ulubiony!

¿Cómo es mi dieta?

Cada mañana comienzo con un licuado de verduras, frutas y semillas. Por ejemplo, mi favorito es:

1 banan 1 platano
2/3 liście szpinaku 2 o 3 hojas de espinaca
1 kiwi 1 kiwi
Garść czarnych jagód Un puñado de arándanos
6 orzechów włoskich 6 nueces
Garść płatków owsianych Un puñado de avena
Mleko migdałowe Leche de almendra

Bardzo ważne jest również, aby nie jeść codziennie tych samych owoców, mieszajcie je, próbujcie nowych smaków smoothie, ja pokochałam tę zabawę. Zamieńcie normalne mleko na mleko migdałowe! Ma lekko orzechowy smak, więc świetnie sprawdza się z owsiankami lub też jako zamiennik mleka do codziennej kawy! Posiadają wysoka zawartość witaminy E (tzw. witaminy młodości), obniża poziom cholesterolu, zawiera naprawdę mało cukru i kalorii. Oprócz tego posiada wiele witamin: wapń, magnez, żelazo i potas oraz witaminę B2. Od kiedy zamieniłam mleko normalne na migdałowe, od razu poczułam jego korzyści. Codzienna ranna porcja owoców w moim smoothie daje mi energię na cały dzień i jestem nasycona do obiadu! Wcześniej prawie nigdy nie jadłam śniadań, nie lubiłam jeść zaraz po przebudzeniu, czasami zaczynałam dzień od obiadu. Wszyscy wiemy, jak ważne są śniadania… Od kiedy zaczęłam robić moje smothie, pokochałam śniadania! Musicie je spróbować. Kolejną ważną rzeczą było dodanie nasion do mojej diety. Często w smoothie zamieniam płatki owsiane na nasiona chia. Bardzo często dodaje siemię lniane, pestki dyni i słonecznik.

Es muy importante no comer las mismas frutas todos los días, es necesario mezclarlas, y probar nuevos sabores de licuados, a mí me encanta toda la diversión que es crear nuevas mezclas. Te recomiendo que cambies la leche normal por leche de almendras, tiene un sabor ligeramente de almendras ¡por lo que funciona muy bien con papilla o como un reemplazo para el café de todos los días! Tienen un alto contenido de vitamina E (la llamada vitamina de la juventud), baja en colesterol, contiene muy poca azúcar y calorías. Además, tiene muchas vitaminas: calcio, magnesio, hierro y potasio y vitamina B2. Desde que cambié la leche de vaca por leche de almendras, inmediatamente sentí sus beneficios. La porción diaria de fruta en mi licuado me da energía para todo el día. Antes, casi nunca desayunaba, no me gustaba comer justo después de levantarme, había veces que empezaba mis alimentos con la cena. Todos sabemos lo importante que son los desayunos. Desde que empecé a hacer mi licuado ¡me encanta el desayuno! Otra cosa importante fue agregar semillas a mi dieta. A menudo pongo avena o semillas de chia las cuales intercambio por semillas de lino, calabaza o girasol.

Całkowicie musiałam odstawić wszystkie sery, olej zamienić na olej z oliwek. Odstawić wszystko, co zawiera gluten, czyli mąkę, oraz słodycze! Na początku ciężko mi było, bo ja uwielbiam ser! Słodyczy nigdy dużo nie jadłam, więc to nie było aż tak ciężkie, ale ser to coś okropnego….. Teraz szukam serów bezmlecznych albo low fat, bo one zawierają bardzo mało laktozy.

Tuve que dejar por completo el queso, todo lo que contiene gluten o harina, ¡y los dulces! Al principio fue duro para mí porque me encanta el queso. Los dulces nunca he comido tantos, así que no fue tan pesado, pero el queso es algo terrible… Ahora estoy comiendo queso sin lactosa o bajo en grasa.

W porę obiadową, kilka razy w tygodniu jem rybę, a najczęściej łososia, bo go uwielbiam! Smak mnie nie nudzi, naprawdę mogłabym go jeść prawie codziennie 😀 oczywiście łosoś jest bardzo zdrowy, i dodaje mi kolejnego kopa na resztę dnia. Nie musi to być łosoś ważne, aby pamiętać, aby jeść przynajmniej raz w tygodniu rybę. Wybieram mięsa, które mają bardzo mało tłuszczu…. Na początku diety mogłam jeść tylko i wyłącznie kurczaka… bez skóry, teraz powoli dodaje inne mięsa, ale ważne, aby nie były tłuste. Normalny ryż zamieniłam na integralny, a makaron na bezglutenowy. Wieczorem zazwyczaj zjadam sałatkę lub płatki owsiane, czy też dokańczam zupę warzywną 🙂

Como pescado un par de veces a la semana, y la mayoría de las veces salmón porque me encanta! El sabor no me aburre, realmente podría comerlo casi todos los días: D. Otra cosa es tratar de deshacerse de todas las grasas y aceites. Por lo general, no uso aceite para cocinar solo cuando tengo que usarlo, normalmente uso aceite de oliva. Elijo carne que tiene muy poca grasa… Al comienzo de la dieta solo podía comer pollo sin piel, ahora agrego a mi dieta poco a poco otro tipo de carnes, pero es importante que no sean grasosas. El arroz normal se convirtió en un arroz integral, y la pasta a pasta sin gluten. Por la noche, por lo general, como una ensalada o leche de almendrad con avena, o también termino mi sopa de verduras que preparé por la tarde 🙂

Słuchajcie, dzięki tej diecie czyje się o wiele lepiej, mam dużo energii, zaczęłam być bardziej aktywna. A przy okazji w 2 miesiące schudłam 5kg, bez głodzenia się! Minęło 3 miesiące, czuje się świetnie, niestety dieta ta mnie nie wyleczy, muszę ją kontynuować już do końca życia. Oczywiście czasami przyjdzie mi ochota na hamburgera, czy pizze, czy inne pyszności i łamię moją dietę, co ciekawe czasami czuję się bardzo źle, a czasami nic mi nie jest… dalej nie rozumiem, dlaczego czasami te składniki tak bardzo mi szkodzą, a czasami czuję się idealnie! Kiedy jem zdrowo, nie mam żadnych problemów, co naprawdę mnie cieszy. W końcu mogę wyjść z domu i nie martwić się, że będę źle się czuła.

Gracias a esta dieta estoy mucho mejor, tengo mucha energía, empecé a ser más activa. Y lo mejor de todo, ¡en 2 meses perdí 5kg y sin morir de hambre! Han pasado 3 meses, me siento muy bien, desafortunadamente esta dieta no me va a curar del todo y tengo que continuarla por el resto de mi vida. Por supuesto, a veces quiero una hamburguesa, pizza u otras delicias y rompo mi dieta, y ¿qué pasa? Que inmediatamente vuelvo a sentirme mal y me siento como un globo por lo inflamada. Cuando como sano, no tengo ningún problema, lo que realmente me hace feliz, imagina que estuve 8 años con un problema fuerte que me dificultaba todos los días mi vida, es como una película de terror. Al final, puedo salir de casa y no preocuparme de sentirme mal.

Jeśli ktoś z was boryka się z tym samym problemem, z chęcią wam pomogę! Napiszcie do mnie prywatną wiadomość i podzielimy się naszymi odkryciami! Zachęcam was do zdrowego jedzenia, wcześniej tego nie doceniałam, jadłam co popadło, teraz jednak widzę, jak bardzo jest to ważne.

Si alguno de ustedes está luchando con el mismo problema, estaré encantada de ayudarlos. ¡Escríbeme un mensaje para compartir nuestras maneras de sentirnos mejor! Te animo a que comas alimentos saludables, no lo aprecié antes, pero ahora puedo ver lo importante que son.

Zapraszam do śledzenia mnie na:

Te invito a que me sigas en:

Instagramie: diary.by.e

Facebooku: mexicogirl_pl

Anuncios

12 respuestas a “Dieta sin gluten y sin lactosa/ Dieta bezglutenowa i bezmleczna

  1. Poruszasz ważny temat, który dotyczy wielu osób.
    Nietolerancji glutenu i lactozy.
    Ja od kiedy zachorowałam, też musiałam mocno zweryfikowac moją dietę.
    Rano tylko zielona ,sypana herbata ze świeżymi listkami mięty, świeżym imbirem i kurkumą.
    Miseczka ziarenek, czyli orzechy włoskie, laskowe,migdały, chia, len,sezam, słonecznik, pestki dyni i suszona śliwka.
    Na obiad warzywa na parze, są znakomite.
    Mleka nie lubię i nie pijam.Chleba nie jadam. Mięsa prawie wcale, a jak już to chudy drób.
    Na kolację sałata.To nie katowanie się,nie chęc odchudzania. Organizm chyba sam wie,czego potrzebuje.
    Bardzo ważne jest zdrowe odżywianie.Ja nie jadam ryb, a łososia wcale, ten z Norwegii to tablica Mendelejewa. Czasami udaje mi się dostac rybę z Atlantyku lub Alaski, wtedy kupuję.
    Bardzo ciekawy artykuł.
    Pozdrawiam-)

    Me gusta

  2. Ja uwielbiam smoothie niezależnie od pory dnia. Zawsze jak jeżdżę do Azji, to opijam się świeżymi sokami i koktajlami z egzotycznych owoców. Mniam! Ryby też lubię, łosoś jest jedną z moich ulubionych. Najtrudniej byłoby mi zrezygnować ze słodyczy.

    Me gusta

  3. Całe szczęście problem mnie nie dotyczy, bo naprawdę nie wiem co bym jadła… Szczególnie zimą… Za to mam wręcz odwrotnie, mama kiedyś miała fazę, by przestawiać na siłę nas na bezlaktozową i bezglutenową dietę i naprawdę czułam się po prostu źle – non stop byłam głodna cokolwiek bym nie zjadła ;P Ale całe szczęście nie każdy musi być na takiej diecie haha!

    Me gusta

  4. Bardzo głęboko siedzę ostatnio w temacie zdrowego jedzenia. Mogę Ci powiedzieć, że wg wiedzy, którą mam i którą nietrudno posiąść jeśli człowiek zacznie szukać (nie jest dostępna ot tak i wszędzie), to jesteś już w połowie na dobrej drodze. Została Ci druga połowa i jestem prawie przekonany, że wszystkie Twoje dolegliwości miną. Otóż – wyrzuć z diety mięso – to właśnie ono Cię truje, zwłaszcza, że jesz to najgorsze, czyli drób – nie ma na rynku większego syfu niż drób. Oczywiście nie musisz mi wierzyć. Wystarczy zatem obejrzeć choćby takie filmy, jak: “Jedzenie ma znaczenie” lub “What the health”.
    Odstawienie mięsa będzie miało aspekt zdrowotny nie tylko dla Ciebie. W ten sposób ratujesz również planetę. Mówi o tym film: “Home – SOS Ziemia” – zastanawiające dlaczego te filmy są prawie nieemitowane w tv i rzadko się o nich mówi, prawda?

    Me gusta

    1. Dokładnie, słyszałam wiele opinii, ze laktoza nie jest zbyt zdrowa, ważna jest w okresie dorastania, lecz później powinnismy ja ograniczyć. Nie wiem jaka w tym prawda. Wiem tyle ze ja jej pic jeść nie mogę! Pozdrawiam 🙂 dziękuje za komentarz.

      Me gusta

  5. Znam kogoś, kto ma taką dietę… Na początku było mu bardzo ciężko ale z czasem wszystko się ogarnia 😉 ale i wydatki są większe…

    Me gusta

    1. Niestety taka jest prawda… ja tez wydaje o wiele więcej pieniędzy na jedzenie teraz niż wcześniej… juz się w sumie przyzwyczaiłam do życia bez maki i laktozy… na szczęście istnieje wiele zamienników 😋

      Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s